کر در این موسیقی سمبل مردم است. این مردم هستند که فریاد می‌زنند و صدای یوسف که در این مرحله هنوز نمی‌دانیم کجاست، روی این فریادها حرکت می‌کند و بالاتر از تمام اینها، کر صدای زن، به عنوان سمبلی از بهشت و حوریه‌های بهشتی، به گوش می‌رسد.

زمانی هست که شما یک موسیقی را فقط می‌سازید. اما زمانی هم هست که شما فیلم را تجزیه و تحلیل می‌کنید، برای تک تک نماهای آن موسیقی در نظر می‌گیرید و سعی می‌کنید در هر لحظه با موسیقی به عرفان نزدیک شوید.

در فیلم «از کرخه تا راین» دنبال سازی می‌گشتم که به نوعی به انسان نزدیک باشد. دیدم تنها سازی که هرکسی می‌تواند بزند «سوت» است. فیلم‌های حاتمی‌کیا هم یک عنصر ثابت یعنی پلاک را همیشه با خود دارد. به همین دلیل تصمیم گرفتم وجه مشترکی در موسیقی هر دو فیلم داشته باشم؛ در واقع سوت در فیلم کرخه نشان دهنده‌ی راه سعید است و اینجا نماینده‌ی یوسف‌ها است. سوت به پلاک هم شخصیت می‌دهد.

ناملینک‌های دانلود
۱آرزو
۲مسافر
۳خاطرات
۴سرگردانی
۵رهایی
۶انتظار
۷وداع
۸یوسف
۹تکامل
۱۰شادی
۱۱سما
۱۲بازگشت دوباره
۱۳بوی پیراهن یوسف
۱۴فریاد
۱۵وصال
۱۶میدان خاطره‌ها
۱۷امید دیدار
۱۸چراغانی
۱۹بازگشت

بوی پیراهن یوسف

۱۳۷۴

آهنگساز مجید انتظامی
دستیار آهنگساز آذرنوش صدرسالک
ویولن ارسلان کامکار، همایون رحیمیان، رضا عالمی، ابراهیم لطفی، سهیل ده‌بستی
آلتو سیاوش ظهیرالدینی، والود تاراخانیان
ویولن سل کریم قربانی، محسن تویسرکانی
کنترباس علیرضا خورشیدفر
هورن جاوید مجلسی، مسعود غریب‌نواز
ترومپت منوچهر بیگلری
دف بیژن کامکار
گروه کر الهه حمیدی شیرازی، سودابه شمس، مهدی نیکنام، اسفندیار قره‌باغی
صدابردار ناصر فرهودی، رحیم ناحی