روز واقعه
۱۳۷۳
نام | مدت | ||
۱ | عروسی | ۰۴:۰۵ | |
۲ | ندا | ۰۴:۵۹ | |
۳ | بهسوی یار | ۰۳:۰۱ | |
۴ | شیون | ۰۵:۳۸ | |
۵ | آواز | ۰۵:۲۴ | |
۶ | راز و نیاز | ۰۱:۵۵ | |
۷ | یاد یار | ۰۳:۱۲ | |
۸ | روز واقعه | ۰۱:۲۴ | |
۹ | سراب | ۰۲:۳۲ | |
۱۰ | وداع | ۰۲:۳۵ | |
۱۱ | تعقیب و گریز | ۰۲:۰۵ | |
۱۲ | در راه | ۰۲:۲۲ | |
۱۳ | رویا | ۰۲:۴۸ | |
۱۴ | عروج (دگرگونی) | ۰۲:۰۸ | |
۱۵ | مناجات | ۰۲:۰۵ | |
۱۶ | درد و دل | ۰۱:۵۶ | |
۱۷ | راحله و عبدالله | ۰۴:۱۸ | |
۱۸ | بازگشت | ۰۲:۴۱ | |
۱۹ | مظلوم | ۰۱:۳۹ | |
۲۰ | عاشورا | ۰۱:۲۴ | |
۲۱ | پایان | ۰۵:۰۸ |
شیون و زاری نه در حد او، بلکه کمترین است، که او بزرگ است و الهی و جاوید است.
و جاودانه حماسهی خونین کربلا، که او تاریخ شهادت را نوشت، او که در تمثیل و مثال نمیگنجد، زیرا هرآنچه کرد دست نیافتنی است.
پس او در ورای شیون و زاری، جایگاهی رفیعتر دارد که باید بر آن ارج نهاد و در تجلی این مرتبت بزرگ، اندوه دل را در گستره هرچه کوبندهتر و غنیتر آوای موسیقی چنان بنیان نهاد که هرچه بیشتر یادآور آن روز شوم باشد.
و این، در حد موسیقی با ناله و شیون خلاصه نمیشود. که او برتر است و والاتر و در مرتبهای نیست که آوای یک موسیقی سطحی و آسان بتواند شخصیت الهی او را بنمایاند.
پس باید به عمق پرداخت تا عمق فاجعه در روز واقعه رخ بنماید، و آهنگساز هر آن چه داشت بر آن نهاد.
آهنگساز | مجید انتظامی |
دستیار آهنگساز | آذرنوش صدرسالک |
ویولن | علی رحیمیان، ارسلان کامکار، رضا عالمی، ابراهیم لطفی، جابر اطاعتی |
آلتو | سیاوش ظهیرالدینی، والودیا تاراخانیان |
ویولن سل | کریم قربانی، محسن تویسرکانی |
کنترباس | علیرضا خورشیدفر |
هورن | جاوید مجلسی، مسعود غریبنواز |
ترومبون | مهدی محمودی |
فلوت | ناصر رحیمی |
تمپو | داود رهنمود |
دمام | سعید شنبهزاده |
دف | بیژن کامکار |
طبل | ابراهیم یوسفی |
تیمپانی | علیرضا قوامی |
گروه کر | |
سوپرانو | سودابه شمس، الهه حمیدی شیرازی |
آلتو | نیما نوزاد، ویدا نهرودی |
تنور | مهدی شمس نیکنام، رشید وطندوست |
باس | حمید غلامعلی، اسفندیار قرهباغی |
سولیستها | |
قانون | سیمین آقارضی |
عود | ارسلان کامکار |
ویولن سل | علی رحیمیان |
آواز | بیژن کامکار |
شعر | حسن صدرسالک |
صدابردار | ناصر فرهودی، رحیم ناحی، محسن کلهر |